reede, 6. juuli 2012

Äädikapuu Rhus typhina

Äädikapuu on väljanägemiselt sedavõrd lõunamaise olemisega, et tundub lausa uskumatu, et ta meie kliimas hakkama saab.
Sedasi ütleb Calmia istikuäri äädikapuud tutvustav koduleht.


Ehh, mulle tundub ka ussssskumatu, et üks selle liigi nooruke isend nüüd mu aias uhkeldb.
Üle kahekümne aasta olen oma aias äädikapuud püüdnud kodustada. Kuid väga erinevatel põhjustel taas ja taas temast ilma jäänud. Nii loodan, et selle noore puuhakatisega nüüd midagi ei juhtu!

Aiainimestel on mõnus külas käia. Nii palju huvitavaid ühiseid teemasid. Ja ikka juhtub, et koduteele asutades on peale mõne uue nipi või teadmise ka midagi temaatilist materjaliseerunult kaasa tulemas.


Sain kauaigatsetu teisipäevasel soojal suvepäeval paljasjuursena ja kohe tekkinud mõttega, et kuidas ta ellu jääb.
Kodus pistsin ta basseini.
Kolmapäev oli samuti soe ja päikseline. Hoidsin äädikapuud basseinis. Las joob. Talle meeldis seal, sest lehed olid kenasti oma õigetes asendites, st mitte longus.
Kolmapäeva õhtul tundus, et kisub vihmale.
Vähendasin äädikapuu lehemassi ja istutasin ta aeda oma kohale. Kastsin hoolikalt. Väga hoolikalt.
Öösel hakkas sadama.
Eile sadas. Täna on ka sajusevõitu ilm tulemas.
Äädikapuu tunneb end hästi.

Aitäh, Mariann!

4 kommentaari:

Bianka ütles ...

Tore, et said endale kena suure äädikapuu. Minu äädikapuu pojuke, mis sulle lubasin, suri sel talvel. Nii ka üks mu kahest suuremast põhitaimest. Nüüd tuleb taas uusi võrseid, nii et ma ise enam muretsema ei pea. Aga ka mul võttis aega ja mitu katset, enne kui see taim kodunes.

Helve ütles ...

Loodan, et see puuke püsima jääb. Igatahes praegu on ta kasvuhoos.

Unknown ütles ...

Olen kuulnud, et need võrsed, mis igalt poolt välja ajavad, ei lähe kasvama. Ei tea, kas on nii? Mul neid pisikesi igavene hulk.

Helve ütles ...

mingil hetkel peab pisikese võrse emajuure küljest lahti vist lööma, olen kuulnud.
see istik oli juba Marianni aias kasvanud mõnda aega ja tal oli suhteliselt normaalselähedane juurekava olemas.

igatahes momendil ta kasvab kenasti edasi.