kolmapäev, 9. juuli 2008

Maitsetaimeosakond.

Mitu aastat sai peetud plaani, et peaks mingisuguse maitsetaimepeenra moodi taimede asuala tekitama. Lõpuks leidsin selleks sobivaima koha köögiakna vastas.
Kohe hea näha, mis parasjagu sealt võtta on ja ei pea üldse kaugele minema ka.


Möödunud sügisel saidki esimesed asukad sinna kasvama pandud.


talisibul,


murulauk

ja tüümian

on end fotosessiooni ajaks õitega ehtinud.

Veel kasvavad sellel peenral vorstirohi, hapuoblikas, karulauk ja kahte sorti piparmünti. Üks möödunudaastane petersell kükitab seal ka.


Kuna nagunii see peenar jääb väikeseks, on laiendust oodata ka sinna kadakate kanti.
Praegu on sealpool 2 sorti melissi, lavendel ja mõni kuumaasikataim.


Üldiselt olen ma suht vilets kokk ja maitsetaimi ei oska ka eriti kasutada. Kuid kui nad peenras juba mu aeda kaunistavad, küllap õpin ära ka võimalused, mida millal ja milliste toitudega neid kokku viia.

4 kommentaari:

thela ütles ...

Minul kasvavad maitsetaimed tulbipeenras, Et kui tulbid lõpetavad, on maitsetaimed parasjagu nii suureks sirgunud, et koltuvaid tulbilehti varjata. Salvei, piparmünt, sidrunmeliss. Sibul, petersell ja till kolivad eri aastatel eri peenardesse. Kuumaasikad on ka, aga rohkem midagi söödavat minu aias polegi. Keegi peres ei söö aedvilju, nii pole neid mõtet ka kasvatada.

MUHEDIK ütles ...

Minu maitsetaimed on sellest aastast kõrges peenras. Kõrge supipeenar näitas tee kätte, ei umbrohtu ja kerge korjata. Muidu kenad taimed ja kasutan neid ka päris ohtrasti. Kui muud ei oska teha, siis liha hõõrun enne ahjupanekut erineva gemüsega kokku, vist saab päris hea.

toompeale ütles ...

kõrge peenar on väga hea mõte!

ehk kasvab minu peenargi tasapisi suuremaks ja kõrgemaks...
oleks nagu ilusam ja huvitavam ka.

mina pean kasvatama aedvilju ise.
mürkideta, väetisteta.
kuigi ei viitsiks.
armastan tegelikult väga aedvilju. (süüa, kui keegi valmis teeb)

Ewa ütles ...

Mina tegin ka maitseainepeenra, aga paraku neid, mida varem polnud kasutanud, ei osanud või ei taibanud ikka tarvitada.
Ostsin turult ühekorraga ja pärast ei teadnud enam mis on mis. Rosmariin, salvei, tüümian, aedliivatee, lavendel. Teised läksid talvega välja, salvei laiutab üksinda. Mis ma temaga tegema peaks? Pidi ju igasuguste asjade vastu väga hea olema. Eriti teisel aastal, kui ta õitseb.
Sibul, till, küüslauk, petersell, piparmünt, kummel ja meliss on vanast ajast. Uus lemmik on basiilik. Selleta ma wok-toite enam ette ei kujuta. Fantastiline lõhn.